Hoe vaak heb je het afgelopen jaar de vraag gehoord: “Neemt kunstmatige intelligentie onze banen over?” Voor marketeers is deze vraag net zo relevant, maar om eerlijk te zijn zijn robots onze marketingvrienden. 

We staan ​​net aan het begin van kunstmatige intelligentie-gebruik in marketing, maar er zijn al een aantal geweldige manieren waarop deze technologie ons werk verbetert en niet doodt. KI heeft in feite het potentieel om de banen te doen die we niet willen en de banen die we niet kunnen doen. En om ons uiteindelijk te helpen met de taken die we al doen, maar beter te doen.

Geen saai werk meer

De eerst voor de hand liggende toepassing van kunstmatige intelligentie is het automatiseren van de taken die wij mensen niet willen doen. Die saaie en steeds terugkomende taken met een lage vaardigheid. KI kan eenvoudig worden geprogrammeerd om dergelijk werk te doen en het sneller, goedkoper en betrouwbaarder te doen. Een goed voorbeeld is het catalogiseren van marketinggegevens voor een analyse.

Werk dat wij niet kunnen

Niet alleen is KI bezig met het automatiseren van taken die we niet willen doen, het opent ook de deur naar taken die we niet kunnen doen. Omdat KI de mogelijkheid heeft om een ​​oneindig grotere gegevensset te verwerken dan een menselijk blik, kan het die schaal benutten om marketinginzichten te identificeren die anders verloren zouden gaan.

De kracht van KI in het omzetten van een massa gegevens naar inzicht komt echt tot uiting in de kanalen met het hoogste volume die een marketeer hoopt te beheersen. Social media, contentmarketing, nieuws en PR zijn geweldige plaatsen om te beginnen, maar zelfs de vacatures en websiteveranderingen van concurrenten kunnen een goede input zijn voor marketingcampagnes als een bedrijf erin slaagt om inzicht uit de ruis te halen.

Werk verbeteren

Door kunstmatige intelligentie in onze marketing te integreren, hebben we de mogelijkheid om die dure, intelligente, creatieve bron vrij te maken die een marketeer is om werk van hogere waarde te doen. In plaats van gegevens te verzamelen, kunnen marketeers het analyseren. In plaats van gegevens te doorzoeken, kunnen marketeers hierop reageren.

Door werk te delegeren naar KI-gestuurde technologieën, kunnen marketeers hun werk verbeteren door content te maken waarvan ze weten dat ze eruit springen, door conversie-optimalisatiestrategieën te implementeren die zijn waargenomen op de sites van concurrenten en om verkopen mogelijk te maken met behulp van de nieuwste prijzen van concurrenten. En dat is slechts het begin van wat KI potentieel kan doen.

Share This