De eerste week van januari het is dus tijd om onze goede voornemens voor het nieuwe jaar te maken. Als een digitale marketeer, kunnen je resoluties een beetje verschillen van die van andere mensen, en dat is precies waarom wij jou daarbij helpen. Je kunt je marketingkennis en drive gebruiken om je voor te bereiden voor 2019. Laten we eens kijken hoe je jouw resoluties voor digitale marketing kunt omzetten in realiteit.

Verander je stijl.

Hoe vaak heb je gehoord dat eerste indrukken een van de belangrijkste zijn? Dit geldt ook voor het ontwerpen van websites. Het wijzigen van je website betekent niet noodzakelijk dat je een volledige revisie nodig hebt. Je kan kleine delen van je site aanpassen en bewerken om het aantrekkelijker te maken. Maak bijvoorbeeld een nieuw merklogo, verander je sitenavigatie om het gebruikersvriendelijker te maken of vervang je kleurenschema’s en lettertype voor een stijl die meer ogen trekt. Een kleine verandering in je stijl kan jouw merk opfrissen en meer klanten binnenhalen.

Betrokkenheid vergroten.

Een van de belangrijkste onderdelen van digitale marketing is het opbouwen van een sociale media die het publiek volgt en aanspreekt. Heb je dit jaar de aandacht van je publiek gevestigd? Dan is dit het perfecte moment om jouw media-marketingstrategie te vernieuwen.

Als je denkt dat je geen tijd hebt om met je publiek in contact te komen, overweeg dan de manieren waarop je tijd kunt besparen. Met sommige apps kun je je sociale media-berichten van tevoren plannen. In plaats van al je tijd te besteden aan het maken en delen van inhoud en status, kun je je richten op het aanspreken van je publiek.

Klant-betrokkenheid is daarnaast erg belangrijk geworden. Het blijkt zelfs dat wanneer je met klanten in contact komt, ze eerder hun vrienden vertellen over de ervaring die ze hadden toen ze met je winkelden. Met andere woorden, ze zijn in wezen een deel van jouw marketingteam.

Organiseer uw gegevens.

Iedereen gelooft altijd dat dit het jaar is dat ze georganiseerd zullen worden. Kamer opruimen, kantoor organiseren en zelfs oude rommel van 20 jaar geleden eens weggooien. Maak dit ook een doel voor de organisatie en neem het op in je marketingplan.

De eerste manier om je gegevens te organiseren is eenvoudig: houd je basiswebsite-informatie bij. Maak notities over je pagina views, nieuwe gebruikers en waar je verkeer dagelijks vandaan komt.

Georganiseerd blijven lijkt in eerste instantie misschien een uitdaging. Als je er echter een gewoonte van kunt maken, wordt het onderdeel van je dagelijkse ritueel en bijna automatisch. Er is geen betere manier om het nieuwe jaar te beginnen dan door te beginnen met organiseren.

Share This